10 April - ridvärd dag igår !

God morgon, gud vilken härlig ridning det blev igår. Det var verkligen värt att åka ut, har nog aldrig lärt mig så mycket på en dag. Stort +!
Loppan tycker ju inte om att rida ut ensam, eller först. Så de fick bli träningen idag. Haha har nog aldrig haft så roligt. Hon total vägrade, men efter en lång stund gav hon sig. Hon vände och vände, och ja vände tillbaka, när jag använde piskan hoppade hon med bakbenen, alltså sprakade så jag flög upp men höll mig kvar. Ramlade inte av en enda gång igår. Ändå sparkade hon med bakbenen minst 4 gånger. Hon bockade och höll på. Måste bara erkänna att jag är grymt stolt över mig själv som höll mig kvar ! Efter en timmes ridning och kämpande kom jag tillbaka till Stallet med Sofia & Tina med 2 stora blåsor på händerna, HAHA ! Loppan var alldeles svettig, så ryktade om henne ett tag. Min sötnos, hon är världens snällaste häst. Bara att hon är så enormt envis ! Hon fick även en fin fläta igår också. Men nu måste jag kolla nya ridskor och sånt, puss <3
(blev inga bilder igår för orkade inte fotta hade annat för mig)
Gaaalet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0