17 April - legat inne på akuten i 5 timmar

Hej alla sötnosar !
Vill ni veta vad jag har varit med om idag ?
jag åkte ut till stallet och var där vid halv 11, mockade och så. allting gick jätte bra !
Barbackan gick också jätte bra, tills vi tränade dessyr.
Så kommer de två tjejer med islandshästar.
Loppan blir helt till sig och sätter full galopp iväg. jag gör allt för att hålla mig kvar och lugna ner henne.
men så flyger jag av och landar direkt på ryggen.
Fick ingen luft alls så jag väder mig om och försöker andas. efter ett tag kommer tjejerna fram och då får jag luft.
Caroline ringer direkt till 112. Jag får vänta 25 minuter på ambulansen. riktigt läskigt för hade jätte svårt att andas och fick absolut inte röra mig. inte somna heller för den delen, precis vad jag ville göra.
Men när ambulansen kommer så lastade de över mig på nån grej och jag fick en massa rep överallt och en grej runt halsen. kom fram till sjukhustet vid 2 och väntade på mamma. sen rönkade de mig.
De visade sig att mina koter nere vid svanken har tryckts ihop. Vilket gör jävligt ont.
Vid halv sex tiden fick jag röra mig för första gången på hela dagen.
Jag är hemma nu men har sjukt ont, så ska lägga mig och sova faktiskt.
är så jävla trött och minns inte så jätte mycket eftersom jag var nära på att svimma av flera gånger, om jag nu inte har gjort de minns ej. Men jag får vell se när ryggen har läkt klart, nu blir de i alla fall mycket tabletter och jävligt mycket vila för min del. Får se när jag orkar blogga igen, de gör redan ont att sitta !
puss
(kommer inte sluta rida bara för detta)

Kommentarer
Postat av: june

ojojoj vilket elände - stackars dig gumman! du får ta det lugnt ett tag framöver! kram

2010-04-17 @ 22:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0