17 December - klok vän

Philip säger:
okej
såhär
För att kunna bli bättre och starkare
måste du inse vad du har för problem
och just nu inser du inte vad du har för problem
jag sitter bara och antar vad du har för problem för jag vet inte riktigt
men jag tror inte att jag har helt fel i det jag säger
spelar ingen roll om du tycker jag har rätt eller inte
någon gång kanske du kommer tänka tillbaks på det och ta till dig det
Michelle ' säger:
Jag tar till mig redan nu
Philip säger:
good
Michelle ' säger:
men ja vill veta vad du tror är felet
för jag vet själv inte :/
och du vet de mästa om mig så..
Philip säger:
haha, du känner dig själv bäst
okej
av vad jag vet
Du är självdestruktiv, (du gillar att skada dig själv)
Du KAN vara manodepressiv - det kan bara vara humörsvängningar också
för manodepression är en sjukdom som man inte kan bli frisk från, sjukdomstillståndet kan dock förvärras och förbättras
Du drar dig inte från att ta till våld, du är ganska implusiv
vilket kan bottna i att du har många olösta frågor som du har kring dig själv och kanske din familj.. som gör att du hela tiden är arg inombords
men you know
det är det som tonnåren handlar om  
inte veta vem fan man är, testa sina egna vägar, och viktigast av allt hitta den vägen som känns bäst för en själv
Det är en jobbig period
men
man kommer ur den
det viktiga är bara att försöka ha så mycket kontroll över sig själv under den perioden för att kunna ta sig ur den på ett hälsosamt sätt
för det är just nu, i detta nu
som du formar ditt framtida liv
den här perioden är så extremt viktig
och det gäller att man tar rätt beslut
för just nu är du som mest påverkbar av andra runt om kring dig
just därför att du försöker hitta din egna väg, då drar man sig oftast inte från att testa andras vägar, vissa vägar kan vara extremt dåliga och skadliga
andra kan vara bättre
vissa jätte bra
men sånt får man känna efter själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0