1 Mars - ÅSIKT OM SJÄLVMORD

Åsikt;
Hellu ännu en åsikt här igen, bli många när man inte bloggat på ett tag ! men som sagt min blogg, mina regler :)

Självmord.

Ett ganska känsligt ämne att prata om eftersom jag känner många som försökt ta livet av sig. Jag gör de kort och enkelt. Det är själviskt. Folk som mår väldigt dåligt, tar självmord. Alla lyckas inte men att de försökt, ja förstår inte. Jag vet inte hur jag ska börja så de får bli så som de blir. Det är fel att ta självmord, hur dåligt ni än mår så är de fel ! Ni kan inte jämföra er med de som bor i afrika och inte får någon mat alls, de sitter där och svälter ihjäl. medans vi slänger mat och klagar på livet ? bara för att kärleken eller för att nånting inte går som vi har planerat så är vårat liv förstört ? visst ja kan också känna att jorden går under om nånting inte blir som ja vill, men jag ställer mig inte och hoppar framför ett tåg. Det skadar alla som ser det, du kanske kommer till himmelen eller vart man nu kommer när man dör, men alla andra då ? alla som får stå ut med att se en människa gå sönder i tusen bitar, människan som körde på dig, människorna på tåget som känner hur de guppar ? Det är själviskt att ta självmord ! tänk på din familj, tänk hur dåligt de mår. Och du stoppar upp trafiken så man får vänta i evigheter på ersättningsbussar för du ligger överallt. Det låter jätte taskigt jag vet. Men tänk er själva att se någon hoppa framför ett tåg, den personen har förstör hela ditt liv. vissa människor mår så dåligt att de också tar självmord. oh här har vi de. jordens undergång, då alla tar livet av sig för de "smittar". ingen förstår nog hur jag tänker. men jag kan bara känna känslan av att se eller känna någon som dör. det är HEMSKT, ja mår illa när ja ser filmer där de är fejkade personer som dör. Om du nu mår så dåligt att du tänker tanken att ta livet av dig, så finns de många olika alternativ att lösa de men här är några;
1. försök lösa problemen - åk iväg till en plats där du trivs och vila upp dej.
2. Prata  - prata med en person du kan prata med. om du nu inte har någon sån så ring bris eller nått.
3. sov - lägg dig och sov en stund när du vaknar igen så är de mesta borta.
4. gråt - ja de kan faktiskt hjälpa  !
5. duscha - brukar funka för mig.
6. sår - skrapa upp ett sår eller nått. det låter sjukt men vissa mår bättre av att "rena" blodet. kan hända att ja råkar göra de om ja mår riktigt riktigt dåligt.
7. sök hjälp - ring till polisen eller nånting de finns alltid nån eller något som kan hjälpa dig!

(okej nu var det här MINA åsikter, ni läste det på egna vilkor. alla har egna åsikter, och starta inte nån jävla chatt nu i kommentarsfältet ! kommer endast godkänna vissa passande kommentarer inga onödiga. puss)
(om en människa blir misshandlad varje dag så får vell den personen gå och söka hjälp ? suck...)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror du att det är lätt att skaffa hjälp om man blir slagen varje dag? Tror du man vill gå ut allmänt med sitt sönderslagna ansikte?



Du har sagt dina åskiter och jag mina.

Bra att du tar åt dej.

2010-03-06 @ 19:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0