29 Maj - ge aldrig upp


Jag fick lära mig en gång i tiden att inte ta åt mig av vad andra sa.
Men det är inte lätt, att varje dag få snea blickar, att varje dag få höra hur värdelös man är.
Rykten förstör ens liv, alla leker starka.
Men innerstinne är man svag, alla är svaga.
Men vad finns det att göra ?
Fortsätt le och gå vidare.
Låt aldrig någon få makten över dig.
Du bestämmer vilka rykten du ska ha.
Du bestämmer vad folk ska tycka & tänka om dig.
Alla gör misstag, alla förtjänar sina andra chanser.
Ge aldrig upp, du tjänar ingenting på det då.
Jag har länge stått ut med allas skit snack, jag har häft rykten. Grymma rykten. Rykten som fått mig att vilja falla ihop. Jag har varit med om hemska saker. Saker som ingen människa ska behöva vara med om. Jag har gjort dumma saker, jag har ångrat saker. Men jag står fortfarande på mina ben. Jag visar fortfarande vem jag är och vad jag står för. Det gör att människor ändrar sin åsikt om mig. Känner flera vänner som aldrig skulle klara av det jag har varit med om. Men jag står upp, och det är tack vare mina nära vänner som alltid funnits för mig. I vått och torrt. Jag är något evigt tacksam för att dessa personer funnits där för mig.  Det finns fortfarande folk som tror på rykterna och kollar snett och skriker saker efter mig. Men jag bryr mig inte längre. Jag vet vem jag är, och jag vet sanningen. Om andra vill ljuga om saken är inte det mina problem.
jag har lärt mig att slåss inte löser konfliker.
Därför har jag ALDRIG slagit en person. men jag har blivit nerslagen X antal gånger men aldrgi gjort något tillbaka. Jag sänker mig inte så lågt att jag slår någon. Säga ifrån gör jag, men höjjer aldrig handen emot någon. Spelar ingen roll om det är en kille eller om det är en tjej. Jag säger saker jag menar, tänker min för innan jag pratar. Ber om ursäkt om jag själv insett att jag gjort fel.
Stå för den du är, och ge aldrig upp.
Efter regn kommer solsken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0