16 November - i'm thinking

Lite tankar bara...- två ny skrivna texter i min handskrivna dagbok.
Ni vet när allting håller på att bli bra, när man håller på att bli lycklig när allting känns rätt så vänder det ju sig alltid. Jag tror inte det är meningen att jag ska vara lycklig, jag tror inte de är meningen att jag ska hitta rätt väg. För varje gång jag gör det så vänder sig allt helt plöstligt emot mig. Är det meningen att jag ska dränka mig själv i mina egna tårar ? Det är ju precis det mitt liv består utav just nu - tårar.
Eller tar jag fel väg och någon försöker få mig att ge upp den vägen och sattsa på en annan ? Varför ger "du" då inga besked om de ? Varför försöker du inte visa att jag gör rätt när jag gör rätt, eller gör jag aldrig rätt ?
Ni vet när man tror att man ska få leva det där lyckliga livet och sedan inser man att de är bara bullshit, det finns ingen lycka. Eller finns det ? Hur länge varar det i så fall ?
Dyster månad, Dyster period, Dystert liv.

Jag är kär i dig, det är dig jag vill tillbringa resten utav mitt liv med. Med dig känner jag hopp om en bättre framtid. Du känns rätt, du känns som den enda. Du får mig att sväva, att flyga i rosa moln.  Du får mig att vilja, klara av allt jag egentligen inte kan. Få mig att kämpa. Du ger mig lycka, du ger mig liv. Säg att du förevigt bara varar till att endast bli min ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0