25 Oktober - bara babbel

Godmorgon !
Jag har sovit jätte dåligt inatt, vaknat flera gånger. Har drömt flera olika mardrömmar inatt, nej usch för sånt. Inte sånna där läskiga mardrömmar utan bara sånna där som man verkligen inte vill att de ska hända... Det är så himla mycket just nu, alla har så höga krav och jag försöker hela tiden leva upp till andras krav. men vad vill jag egentligen ? Här i bloggen kanske jag visar mig som den starka Michelle som inte bryr sig om vad andra tycker, som går min egna väg osv... men jag är inte sådan ! Visst ja har lätt för att slänga bort ord oh låtsas som om att jag inte bryr mig under stunden, men de sätter sig... Orden sätter sig djup in i mig.
Alla säger de att jag måste klara skolan för att ja ska bli veterinär, för att ja ska bli doktor eller vad era drömmar nu är. Jag tror att många föräldrar gör just det felet, istället för att hjälpa & stötta så pressar ni oss även fast ni kanske inte märker de. Om jag fick välja helt själv skulle jag bara vara med Kim hela dagarna. Ni säger att man inte är mogen nog att ta egna beslut än, men det är nu vi måste ta steget själva att inse vad vi gör fel och vad vi behöver göra för att rätta till saker och ting. Man lär sig utav sina misstag, låt oss få misslyckas ! Låt oss få ta den vägen som är fel, det är då vi lär oss... Vi kommer inte alltid kunna leva på er, vi måste ta saken i våra egna händer. Men när ska ni våga inse de ?
Aja, nu blev det för mycket babbel. Ska äta en kexchoklad nu oh snabba på min cancer sen drar ja till skolan, ingen ide att gå till gympan när man ändå inte får vara med än pågrund av tummen. Men nästa vecka då prommissar jag att ja ska vara med på allt hela veckan. Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0